Taxa auto ar trebui sa fie eliminata, iar daca nu, ar trebui sa fie de maximum 100 de euro, in cazul unui autoturism in valoare de 10.000-40.000 de euro. Mediul ar trebui, totodata, protejat prin cresterea amenzilor si implementarea unor tehnologii moderne, si nu prin cresterea taxelor la importul de masini poluante. Aceste concluzii au reiesit in urma unui sondaj national, realizat in aceasta luna de catre Gallup Organization Romania, pentru Agentia de Strategii Guvernamentale.
Potrivit sondajului citat, 79% din repondenti cunosc si apreciaza programul de casare a masinilor vechi, in schimbul unei prime de 3.000 de lei pentru achizitionarea unui nou autoturism.
In aceeasi proportie, este cunoscuta si taxa de prima inmatriculare, dar numai 55% din romanii chestionati aflasera si de modificarile recent operate de guvern. Un procent de 27% din repondenti considera insa aceste schimbari foarte proaste sau mai degraba proaste.
Guvernul ar trebui sa ia alte masuri pentru protejarea mediului
Potrivit sondajului realizat recent, 31% din repondenti apreciaza modificarile decise de guvern in cazul taxei auto, iar 18% nu le considera nici bune, nici proaste.
Un procent de 63% din persoanele care au raspuns chestionarului nici nu intentioneaza insa sa cumpere in urmatorul an un autoturism. Astfel, in timp ce 42-44% din repondenti cred ca taxa auto ar trebui eliminata in cazul unei masini de 10.000 - 40.000 de euro, 35-40% din ei cred ca taxa trebuie diminuata la maximum 100 de euro. Romanii considera, totodata, ca guvernul ar trebui sa ia alte masuri pentru protejarea mediului, si nu sa majoreze taxele la importul de masini.
Poluatorii ar trebui amendati mai aspru
In timp ce 31% din repondenti cred ca autoritatile ar trebui sa creasca amenzile pentru poluatori, 27% considera ca firmele care folosesc masini si tehnologii nepoluante ar trebui incurajate. O alta masura identificata de 18% din repondenti se refera la cresterea puterii de control a autoritatilor locale asupra poluatorilor. Cresterea taxelor la importul de masini si tehnologii poluante este considerata o masura de reducere a poluarii de doar 7% din persoanele intervievate.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa de guvern la inceputul acestui an si se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului.
Comisia Europeana a anuntat ca va initia procedura legala impotriva Romaniei in cazul taxei pentru prima inmatriculare, considerand ca masura nu respecta normele europene, in pofida discutiilor intensive purtate cu autoritatile romane.
Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor s-au intalnit, marti, la Bruxelles, cu experti ai CE, pentru a prezenta propunerile Romaniei cu privire la taxa speciala auto. Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, in mai multe randuri, ca Romania nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, care nu ar reprezenta doar o masura pentru protectia mediului, ci si pentru pastrarea a zeci de mii de locuri de munca din industria auto.
Autoritatile vor prezenta saptamana viitoare noile propuneri Comisiei Europene
Autoritatile romane vor transmite lunea viitoare Comisiei Europene si Parlamentului Romaniei o informare privind modificarile legislative legate de taxa de prima inmatriculare, care vor fi facute publice, a declarat, ieri, ministrul Varujan Vosganian. "Am convenit cu reprezentantii Comisiei Europene sa facem publice aceste cifre dupa ce vor fi prezentate in Parlament si la Comisia Europeana", a spus Vosganian. El a apreciat ca ministerul a dat o turnura pozitiva discutiilor privind taxa de prima inmatriculare, in pofida retinerilor unor analisti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu